Chorvatsko – Plitvická jezera – ostrov Krk

Tak konečně středa 06.08 2014 a ja se akorát připravuji na odjezd na náměstí v Podebradech kde na nás čeká Jirka neboť Petr přijel ke mě vyzkoušet sluchatka do intercomu nebot je má rozbité,ale nevyšlo to.Tak se nedalo nic dělat intercom měl ted už jen Jirka a já.Na náměstí jsme ještě doladili plán cesty a já se musím přiznat,že skoro vždy plánuji cestu a vše okolo,tak ted jsem nemusel nic.Petr vše naplánoval a já se potom už jen vezl a musím říct,že to bylo moc příjemné.No ale tady byl trošku střet s Jirkou který chtěl jet přes Budějovice a Alpy kdežto Petr volil rychlejší trasu tam,přes Vídeň1a.Vyrážíme a cesta ubéhá velmi dobře že jsme za chvili u Znojma.Tady jsem si koupil nějakou meruňku na cestu,mají tam vždy moc dobré a jedem dál až na hranice kde si kupujeme dalniční známku do Rakous.

No po pár zastávkách dojíždíme na hranice se Slovinskem a i tady musíme koupit dalniční známku a pokračujem v cestě.Na parkovištích pokecáme,něco pojíme a za chvili stojíme na Chorvatské hranici kde projíždíme a už to valíme po dálnici směr Plitvická jezera.Konečně sjíždíme s dalnice,zaplatíme mýtné a po okreskách se blížíme k cíli.Projíždíme městečkem kde se zastavila válka, a to nás upoutalo,je tam památník tanků,letadel a rozbořenách budov tak,jak válka skončila.Jen ty tanky seřadili.Upoutal mě tam tank Sherman z 2 světové války..no jedeme dál.Jak se bližíme vidím že je skoro všude mokro a nikomu z nás se nechce stavět někde stan a tak Jirka našel super ubytovaní a na noc jsme se přesunuli na penzion. Vybalime nějaké věci,,dobaštíme řízky a jdem na pivo…To je úleva,sednem a pokecáme a já už se docela těším na zítřek.Tak jupí na kutě a usnem skoro hned.

Počasí se umoudřilo a začíná být hezky.Vyrážíme asi 5 km na Plitvická jezera.Potěšilo nás že za skutry nebo motorky se na parkovišti neplatí,o to víc nás ale zase zděsila ta ukrutná fronta lidí čekající na vstupenky a neodradila je ani vysoka cena. 180 kun.Tak konečně zaplatíme a ihned se před vámi rozevře uchvatný pohled na vodopády jezer.Pomalu si začnete v hlavě přehravat toho slavného Vinetua a narazíte tam na spousty míst kde s to natáčelo.Hned kosek pujdete kolem jeskyně z filmu „poklad na stříbrném jezeře“ vybaví se vám slezající indiani mezi vodopády právě z tohoto filmu,co se mi ale nelibilo,byli mraky lidí a protečkajicí voda skoro všude.Před tím,.než jsme tam dorazili v tomto kraji vydatně pršelo asi 14 dní a to se projevilo na stoupajicí vodě do které jste chtě nechtě museli kolikrát šlápnout.No tak jezera jsme si prošli,projeli se na lodi a pomalu se prodírali davem zase zpět.

Na Plitvických jezerech nás opustil Jirka a pokračoval dál svou trasou a my jsme mířili na přímořská letoviska. Dorazíme k moři a ted kam se vrhneme,Petr chtěl zase někam do penzionu,ale žadný volný jsme nemohli najít.Začínalo se smítvat a já navrhnul jet na ostrov Krk,nikdy jsem tam nebyl a tak jsme vyrazili.Zaplatili mýtné asi 20 kun za most a už se ženem dál.První kemp se nám nelibil,druhý byl zase plný a už jsme byli docela unaveni.

Zašel jsem na recepci, a svou plynnou němčinou jsem se zptal zda je tvu v okolí ještě nějaký kemp a vyšlo to.Dívenka mě navedla do městečka Šilo do kempu spříznačným názvem TIHA.  Petr ještzě na mobilu našel další kempy ale já už nechtěl riskovat a tak jedem.Musím přiznat,že jsme udělali dobře.Kemp byl super  a i když jsme postavili stany,spalo se nám dobře.Pláž byla luxusní,oblazková nádherný vstup do moře,žadný balvany nic jen pohoda.Tak jsme se tam dva dny slunili a odpočívali.Poslední večer nás už nebavili ty gulaše a tak jsme zašli na večeři,zrovna městečko Šilo něco slavilo,takže tam hrala hudba která nám poslední den zpříjemnila.I když Petr po chvili nadnesl že už je té hudby na něho moc…tak jsme se pomalu vydali zase do kempu.

Rano balení a hurá domů.Tentokrát jsme ale jeli druhou stranou a to přes alpské velikány aby cesta byla příjemnější i když je to delší.No,co na zavěr,bylo to moc fajn a já si myslím,že to příští rok zopakujem ve větší partě a vy se ted,můžete s námi vypravit na Plitvická jezera a i na ostrov Krk.Stačí si jen pustit video….

1 díl nás zavede na Plitvická jezera…..

Druhý díl  nás zavede na ostrov Krk a pojedem nádhernou scenerií alp